Zlo a dobro neexistuje, Čaputová hrá divadlo

Je jasné, že je v politike niekedy nutné získať si voliča a to aj marketingovými metódami. Problémom však je, že ľudí zvyknú v poslednej dobe oslovovať hlavne kandidáti, ktorí majú silnú marketingovú časť kampane, no pre ľudí veľa za svoj život neurobili a ich skúsenosti sú taktiež veľmi otázne. Výborným príkladom je súčasný prezident Andrej Kiska, alebo čerstvý primátor Bratislavy, Matúš Vallo. Ich kampaň taktiež nebola postavená na riešeniach, hodnodách, alebo na kontakte s ľuďmi. Ich kampaň bola vlastne niečo ako normálna reklama v televízii. Nebolo ich cieľom dosiahnuť niečo iné okrem zisku, v tomto prípade volebného a z toho vyplývajúceho finančného a statusového.

Ľudia sa nám akosi strácajú aj v Čaputovej kampani. Tá kampaň je naozaj profesionálna a veľmi drahá, no taktiež, zdá sa, až priveľmi neúprimná. Čo vlastne o tejto osobe vieme? Dokopy nič. Je to veľmi podobné, ako pri Kiskovi. Všimli sme si, že má Čaputová zopár naučených fráz, ktoré opakuje celú kampaň znova a znova. Neprináša nové témy, lebo už pravdepodobne žiadne nemá. Je to ženská kópia Kisku a ak je výsledok Kisku za jeho mandát to, že ho dve tretiny voličov už nechcú vidieť v politike, je to jasný dôkaz toho, že tento štýl tu už odmietame.

Človek by teda očakával, že sa kandidát ako Čaputová posnaží byť v niečom iný a že nebude len čistým marketingovým produktom so všetkým, čo k tomu patrí – neúprimné tlačenie na emócie, zneužívanie smutných udalostí v spoločnosti, veľká podpora zo strany médií hlavného prúdu, neustále „lebo Smer“ a najmä a to vlastne v prvom rade, uplatňovanie starého známeho „rozdeľuj a panuj“.

To posledné sa prejavuje najjasnejšie. Čaputová nemôže spájať Slovensko, ak jeho jednu časť v dôsledkoch nazýva slušnou (tých, čo volia ju) a druhú časť neslušnou (tých, čo ju nevolia). Toto počínanie je tak neskutočne namyslené a nebezpečné, že nie je hodné prezidenta, no dokonca ani prezidentského kandidáta.

Ďalšia polarizácia spoločnosti vyplýva z jej boja proti „zlu“, pri čom nevie poriadne ani vymenovať, že kto to zlo predstavuje. Výsledok však je, že pomocou naozaj veľkej a drahej kampane voličov presviedča o tom, že na Slovensku existuje dobro a zlo ako v nejakej rozprávke, alebo vo filme. V momente, ak sa začne časť obyvateľstva považovať za dobro a časť za zlo, sme vlastne vo vnútornom konflikte, čo je veľmi nebezpečné.
Ďalšími vecami, ktoré sú naozaj zlé na Zuzane Čaputovej, sú teda jej tendencie stavať sa len čisto reklamným produktom a rozdeľovať spoločnosť.

Táto stránka ukladá malé súbory (Cookies) na vašom zariadení. Tieto súbory cookie sa používajú na sledovanie počtu uživateľov našich webových stránok v súlade s Európskym nariadením o všeobecnom ochrane údajov. Ak sa rozhodnete odmietnuť akékoľvek budúce sledovanie, v prehliadači sa vytvorí súbor cookie, ktorý si túto voľbu zapamätá na jeden rok.

Prijať alebo Odmietnuť