Čaputová je slabá a Slovensko potrebuje nový typ prezidenta

Debaty, kampane, rozhovory, presviedčanie voličov… toto všetko sa blíži ku koncu, teda minimálne čo sa týka prvého kola prezidentských volieb. Práve preto je pomaly čas na bilancujúce články. Z nášho pohľadu ide o veľmi komplikované volebné obdobie, v ktorom sme boli svedkami mnohých výstrelov nahor, pádov a znovuzrodení. Je pozoruhodné, ako sa postupne menili favoriti volieb, až dokým sa z nich nevytvorili traja hlavní – Šefčovič, Čaputová a Harabín. Kvality však preukázal len jeden z nich.

Slovenský volič už viackrát preukázal, že publikované prieskumy ani náhodou nemusia byť tým najvernejším odrazom reality. Malé chyby môžu mať v záveroch kampaní veľké efekty a je možné, že tieto voľby v tomto nebudú výnimkou.
Hovoríme to najmä preto, lebo dvaja z menovaných kandidátov v posledných diskusiách vyslovene zlyhávajú. To, že Harabín začne pod nátlakom Kotlebu zlyhávať, sa dalo čakať. Zuzana Čaputová bola ale niekoľko týždňov médiami masírovaná natoľko, že sme predpokladali, že je v maximálnom kľude a v pohode. Súčasné diskusie však ukazujú opak. Čaputová pôsobí nervóznejšie a je zjavne z niečoho zneistená. Témy, ktoré boli v kampani prezentované ako jej silné, jej pomaly dochádzajú. Je to tým, že sú jednoznačne vyčerpané.

Ľudí už nebaví do kolečka počúvať o skládke, o Via Iuris, poprípade o boji proti zlu. Dve z tých tém sú na prezidentskú kampaň veľmi úzke a nepodstatné, tretia je ničnehovoriaca a čisto abstraktná. Práve boj proti zlu je niečím, čo má byť ústrednou témou jej kampane. Ak nám však nepovie, čo tým myslí, pravdepodobne preto, lebo sama nevie, tak je to ako kampaňová téma slabučké.

Predstavte si ju v tomto momente ako prezidentku. Ak si niekto nevie vytvoriť a udržať zaujímavé témy ani počas dvoch mesiacov kampane, ako chce vykonávať funkciu prezidentky? Bez tém, ako Kiska? Múdry volič má problém s tým, že Čaputová nemá obsah – nehovorí o ničom konkrétnom a už vôbec neponúka žiadne riešenia.
Maroš Šefčovič je v tomto naozaj opakom. Je zjavné, že si do kampane zo svojich zaujímavých tém musel vyslovene vyberať tie najlepšie. Počas tých rokov v Európskej komisii má toľko skúseností, že by počas pár týždňov v kampani nemal šancu povedať všetko ani náhodou. Maroš Šefčovič si z výborných tém vyberá tie najlepšie, Čaputová má jednu pochybnú tému (skládka) a jednu abstraktnú a neurčitú (boj proti zlu).
Rovnako suchý by bol aj výkon jej mandátu. Tak sa nenechajme už oklamať, v paláci potrebujeme kvalitného a skúseného človeka.

Táto stránka ukladá malé súbory (Cookies) na vašom zariadení. Tieto súbory cookie sa používajú na sledovanie počtu uživateľov našich webových stránok v súlade s Európskym nariadením o všeobecnom ochrane údajov. Ak sa rozhodnete odmietnuť akékoľvek budúce sledovanie, v prehliadači sa vytvorí súbor cookie, ktorý si túto voľbu zapamätá na jeden rok.

Prijať alebo Odmietnuť